woensdag 5 oktober 2011

Mijn blog is 1 maand in de lucht!

Ja het is zo ver, ik ben nu 1 maand aan het bloggen. 1 maand in de lucht, en in die lucht zit CO2. En daar is het allemaal mee begonnen en is het cirkeltje weer rond. Met vegetarisch eten kunnen we de CO2-uitstoot verminderen, dat was mijn voornaamste drijfveer om minder vlees te gaan eten, samen met het feit dat het de honger in de wereld kan doen afnemen. En zo zijn er tal van redenen en heeft ieder zijn eigen prioriteit in deze redenen wat weer mede bepaalt of men flexitariër wordt, vegetariër, veganist of heel hard zijn of haar best wil doen af en toe geen vlees te eten. 


Ik ben best intensief met het blog bezig, met name in gedachten: Wat wordt het volgende gerecht? Wat moet er op uit de koelkast? Wat zijn de seizoensgroenten? Wat is biologisch verkrijgbaar? Wissel ik voldoende af? Dit soort vragen houden mij tegenwoordig bezig op de fiets, voor t slapen gaan, onder het koken, etc. etc. Intussen wordt ik door mijn omgeving overspoeld met recepten, boeken, etc. Ik verslind alles wat mijn denkproces alleen maar ingewikkelder maakt. Ik heb meer recepten die ik wil uitproberen dan tijd! Een maand klinkt dus korter dan het voelt. 


Hoe kijk ik er op terug? Zeer positief! Ik had eigenlijk geen enkele verwachting maar had mijzelf voorgenomen alleen door te gaan als het blog gelezen wordt, mijn doel blijft anderen te inspireren hoe te koken zonder vlees. Want zelf kom ik er wel uit. Gelukkig heb ik alleen maar positieve reacties ontvangen (mensen die anders van mening zijn houden waarschijnlijk wijselijk hun mond). Wel vinden veganisten het jammer dat ik regelmatig kaas gebruik. Ik wil het blog graag toegankelijk maken voor iedereen. Mensen die nog moeite hebben met vegetarisch koken en/of eten of flexitariër zijn waarderen de kaas vaak erg. Ik houd er daarentegen wel rekening mee dat er ook gerechten langs komen zonder kaas. Deze maand was dat de Gallo Pinto, de Pompoen gevuld met Curry en het spinaziestampotje (waar overigens wel zuivel bij wordt gebruikt maar dat is, heb ik mij laten vertellen, te vervangen). Stuk voor stuk heerlijke recepten zonder kaas. 
Wel had ik gehoopt dat lezers een reactie plaatsen na het uitproberen van een recept (liefst met foto :-)), ook dat kan anderen weer inspireren of leuke tips opleveren. Ik nodig iedereen dus uit zijn of haar reactie te plaatsen!


Even wat feitjes: het blog is in deze eerste maand bijna 350 keer bekeken. Het blog wordt naast Nederland ook bekeken in the US, UK, Rusland, Duitsland, Canada en Frankrijk. De meeste bezoekers vinden mijn site op facebook of twitter en 21% leest het blog vanaf de I-phone. De 4-kleuren lasagne is het meest populair (maar staat er ook het langs op) waarna de kaasfondue. En op 3 staat de Gallo Pinto. En dat komt overeen met mijn eigen mening over de gerechten van deze maand. Ik vond de Lasagne en de Gallo Pinto het lekkerst, de Gallo Pinto is nog veganistisch ook! Het minst lekker vond ik de Savooierolletjes, maar toch het vermelden waard want vies was het allerminst! 


Natuurlijk ook in de volgende maand weer nieuwe gerechten. Ik streef naar 2 gerechten online per week. En ik kom met een nieuwe rubriek, eens per maand kook ik met JOU mee! Ik nodig mijzelf uit bij een ander om samen zijn of haar favoriete vegetarische recept te maken. 


Wel kan ik nog wat PR gebruiken. Zeg het nog eens voort, mail, facebook, twitter! Je kunt mij op twitter volgen via @kookvegamee. 


Mariel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten