vrijdag 7 september 2012

MIJN BLOG BESTAAT EEN JAAR!


Eerlijkheidshalve heb ik ongeveer 100 ideeën per minuut en daarvan vallen er 80 in de categorie ‘hoe red ik de wereld?’. Het zonnetje scheen, de kindjes lagen op bed en ik besloot eens vorm te geven aan het idee dat zojuist in mij was opgekomen. Mijn recepten via een blog archiveren. ‘Meteen leuk voor mijn vrienden en familie die vaak om recepten vragen’, was mijn naïeve gedachte. Een goed idee klopt voordat het in je hoofd opkomt, ik had in ieder geval geen 'klop klop' gehoord. In een uurtje was het inrichten van een mijn blog gepiept en ik bedacht ter plekke de naam.
Vervolgens mailde ik wat vrienden over mijn nieuwste idee, want ja: een blog heeft toch lezers nodig. Ik ben inmiddels wat terughoudend met mijn ideeën rond te bazuinen want ook mijn omgeving is inmiddels een beetje ideeën- en ‘red de wereld’-moe, ik  kan het ze niet kwalijk nemen. De reacties waren desondanks booming! Dat was 7 september 20112. Daarna sloop het er in…meer en meer mensen begonnen mijn blog te lezen. En ik begon meer en meer te denken, te koken en te schrijven.  En zo groeide mijn bescheiden idee uit tot een ware taak: Nederland laten zien dat vegetarisch koken ontzettend lekker kan zijn.

Toen bleek dat mijn blog bleek groeien heb ik met behulp van een aantal fantastische vrijwilligers mijn blog de uitstraling gegeven die ik voor ogen heb: hip, fris en alles behalve een geiten-wollen-sokken-imago! En dat lukte: ik kreeg ontzettend veel complimenten van bekende en onbekende lezers over de nieuwe look van het blog.
Plannen voor het komende jaar
Ik zou ik niet zijn als ik niet meer plannen heb. Sommige ideeën hou ik nog even voor mijzelf en kunnen ook wat langer duren voordat ik deze heb gerealiseerd. Want naast blogger blijf ik ook nog een hard werkende moeder. Graag wil ik jullie laten weten wat er het komend jaar staat te gebeuren rondom mijn blog:

-     Zoeken via smakelijke foto’s wordt nog gemakkelijker door de koppeling naar printerest.
-     Er komt een speciaal label voor vegan recepten. Zo vindt je snel en gemakkelijk de puur plantaardige maaltijden.
-     Ik wil jullie dit jaar verassen met een instructiefilmpje . Via facebook zal ik bij jullie inventariseren welk recept jullie graag verfilmt zien worden!
-     Ik wil meer in contact komen met lezers maar ook lezers onderling in contact laten komen met elkaar. Beginnende met periodiek een post waarbij één van mijn lezers zijn of haar best practice met ons deelt. Als jij het leuk vindt te laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat jij kookt dan kun je mij een mail sturen. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op!

Receptenfeiten op een rij:
In het eerste jaar heb ik 85 posts geplaatst. Ik beschreef daarom mijn eigen klassiekers, waaronder:
Daarnaast wilde ik mijzelf uitdagen nieuwe recepten te ontdekken. En dat is met alle gemak gelukt. Ik ontdekte onder andere:
Onder de lezers zijn de volgende recepten het meest populair:
1.      Roti
2.       Pesopastasalade
3.       Griekseovenschotel
Mijn persoonlijke top 3 zou er iets anders uitzien, namelijk:

1.       Spaghettimet boerenkool
3.       Rodekool loempia’s.

Jouw inspiratie geeft mij energie!
Ken je die blik van verliefde mensen, die de irritante grijns niet meer van hun hoofd kunnen halen, zelfs niet als je ze er mee confronteert? Ik biecht het maar op, het is echt een beetje triest: ik heb die grijns als iemand mij verteld, twittert of op facebook meldt dat hij of zij een recept van mijn blog heeft gekookt. Tja….ik weet ook niet hoe het komt maar het is zo.  Zo blij als een kind ben ik dan.

Ik verspreid mijn boodschap graag samen met jullie, want: vegetarisch koken is écht lekker en kan écht makkelijk. Ik hoop dat mijn blog inderdaad mensen doet inspireren en hoop het komende jaar een nog groter bereik te bewerkstelligen. Jij kunt hierbij helpen, like de facebookpagina en share it! RT mijn tweets en zeg het voort! Ook kun je via social media weten wat mijn blog voor jou betekent of wat jij hebt gekookt. Ook foto’s van gemaakte recepten plaats ik graag! En dan ben ik weer terug bij het motto waar ik op 7 september 2011 mee begon:
Jouw inspiratie geeft mij energie! Dank!!!!!

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! :) Ik vind je blog ontzettend leuk met zoveel lekkere recepten. Instructiefilmpjes vind ik zelf altijd heel handig bij de net wat moeilijkere gerechten en het idee van posts waarin je wat meer over een lezer en zijn kookkunsten komt te weten lijkt me ook super interessant! Misschien dat ik mij daar wel eens voor zou willen opgeven maar ik wacht eerst nog even schuw af ;) Ik heb ook meteen je FB pagina geliked. Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke blog! gefeliciteerd met het 1 jarig bestaan. Heb je toegevoegd aan mijn blogroll :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend lieve reacties!!! Doet me goed!

    BeantwoordenVerwijderen