donderdag 6 september 2012

Kindertraktatie: gezonde bloem

 
De gezonde kindertraktaties op mijn blog worden enorm veel gelezen. Blijkbaar zijn de moeders in Nederland op zoek naar dat ene nieuwe idee. Nieuw is dit idee niet, wel leuk!
 
Bak in een vormpje (deze kartonnen vormpjes kocht ik in de supermarkt in Frankrijk maar je kunt ook muffinvormpjes gebruiken) een broodje gemaakt van broodmix (ik gebruikte Italiaanse broodmix van C1000). Vet het vormpje voor het bakken even in met wat roomboter of olie.
Snijd vervolgens een paar plakken kaas van ruim 1 cm. af en druk hier met een vormpje een bloem uit. Snijd vervolgens een plakje komkommer in 4 stukjes en snijd schuin een stukje van het midden af. Rijg aan een sateprikker twee komkommerstukjes en tot slot de bloem. Werk het broodje af met wat gedroogde dille.
 
Tips:
  • Een bloem-uitstekertje vinden was een hele uitdating. Vindt deze dus eerst voordat je dit plan definitief doorvoert. Ik gebruikte uiteindelijk een vlindervormpje op zijn kop. Kijk ook eens bij klei-uistekertjes.
  • De grootte van de bloem moet in verhouding zijn met het broodje, anders valt het om.
  • De broodjes kun je van te voren maken, haal ze voor gebruik uit de vriezer!
  • Laat het jarige kind het bakje versieren!

1 opmerking:

  1. Lastig om origineel te blijven. Deze ga ik onthouden, leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen